The Realm of Adventurers

Hov, så gik der lige et par uger og vi har ikke givet lyd fra os i flytteudvalget. Det beklager vi – efter det store træk var ovre var der flere af os der havde en del andre forpligtelser udenfor TRoA vi var bagud med og så blev status på flytningen ikke opprioriteret.

Vi deler denne status lidt op i de mange forskellige ting vi gerne vil kommunikere. Først kommer de praktiske oplysninger som alle har brug for at vide.

Nøgler

Deadline for aflevering af nøgler er d. 25. april. Nøgler afleveret efter denne dato kan vi ikke udbetale depositum på, da vi har svaret nøgler til udlejer. Nøgler kan afleveres i kiosken (tidligere cafeen) hvor du kan få dit depositum retur med det samme. Alternativt kan du aflevere dem i vores postkasse i en kuvert hvori du også har skrevet bank reg. nr og kontonummer samt navn. Afleverer du din nøgle i postkassen uden navn og bankkonti anser vi depositum som en gave til klubben som vi takker høfligst for.

Du kan også få en nøgle til de nye lokaler. Som alarmsystemet fungerer i de nye lokaler skal du have en nøgle hvis du har til hensigt at blive efter midnat. En nøgle koster 50 DKK.

Alarmsystemet

Der er alarmsystem i hele bygningen. Vi vil ikke skrive offentligt præcist hvordan det fungerer da det kunne give eventuelle indbrudstyve viden om hvornår systemet er mest sårbart.

Folk der får udleveret en nøgle, får en instruktion i systemet. Hvis man ønsker at opholde sig i lokalerne efter midnat eller hvis man ønsker at kunne lukke sig ind i lokalerne skal man have en nøgle. De kan købes i kiosken.

Affald

Lige som i de gamle lokaler skal man huske at tømme skraldespande i det lokale man bruger. Der står derudover et stativ med en skraldesæk ved kiosken og et i køkkenet. Der kommer på sigt også nogle op i kælderen.

Er de ved at være fyldte eller er der madvarer i dem, så skal de tømmes. Affaldscontainerne er ude i skolegården; der er en til almindeligt affald og en til papir og pap. Disse er aflåst og nøglen hænger ved hoveddøren i stueetagen, på højre side af trækassen som kan ses på billedet.

affaldsnøgle

Varmesystem

Der har været lidt “udfordringer” med varmen rundt omkring (læs: lokale 6 havde subtropiske temperaturer og lokale 1 og 7 var også varmere end de fleste skandinavere er komfortable med). Dette skyldes at lokale 1, 6, 7 og fælleslokalet tidligere var et stort rum.

Problemet er at varmesystemet ikke ved at der er bygget vægge, så hvis det registrere at der er for koldt i gangen, så vil radiatorene i lokalerne forsøge at varmen gangen op. Og er dørene lukket, så forsætter de med at varme alt hvad de kan. Kombineret med at systemet var sat til 24 grader, så lykkedes det aldrig at opnå den ønskede temperatur og radiatorerne buldrede derudaf.<

På sigt kommer der forhåbentligt nogle termostater på radiatorene, så de kan finde ud af at slukke, hvis der er varmt nok i det enkelte rum. Men indtil de sker, består løsningen af to elementer:

1. Vi har sat temperaturen ned. Ventilationsanlægget leverer 22 grader varm luft så det burde være fint.

2. Når lokalerne ikke er i brug, skal dørene til de 3 spillokaler stå åbne.

På den måde kan vi sikre, at radiatorene ikke forgæve forsøger at varme gangen op.

Rengøring

I køkkenet på 1. salen står der enkelte rengøringsartikler til rengøring af rummene. Øvrige rengøringsartikler er i rengøringsrummet i kælderen som indeholder rengøringsartikler til hele bygningen.

Indretning – 1. sal

På 1. salen er vi stort set færdige. Der mangler en række småting rundt omkring, som alle står på tavlen i fælleslokalet. Det meste er i dekorations og små-tings kategorien.

Derudover har vi en del småting der afventer en gennemgang med kommunen ang. brandhensyn. Når de ting er faldet på plads kan vi lave den sidste indretning på 1. sal. Der kommer muligvis en arbejdsdag eller to – hold øje med facebookgruppen for indkaldelser.

Kælderen

Kælderen har været plaget af, at elektrikerne skulle blive færdige med lager/værksted. Det er de blevet nu og i søndags indrettede vi lageret og allokerede reoler til de enkelte udvalg og områder. Vi har også været igang med at tømme 2’eren så vi kan få indrettet den. Også her kommer der en arbejdsdag en af de nærmeste dage.

4’eren vil vi også forsøge at tømme i det omfang det er muligt men derudover bliver der ikke gjort noget ved den i flytteudvalgets regi. Der skal investeres penge for at få lavet skabe og hvad vi ellers ønsker derinde og derfor skal der træffes en grundig beslutning som vi overlader til bestyrelsen af stå for.

Vi tør ikke give en klar dato for hvornår lager, værksted og 2’er er fuldt funktionelle men det bliver i løbet af april medmindre der sker noget overraskende.

Øvrige flytteoplysninger

Medio-ultimo april har vi internet i lokalerne igen.

Ny (og billigere!) kopimaskine og printer ankommer denne uge og er klar indenfor en uges tid. Det er fortsat tilladt at bruge den til ifbm. aktiviteter i klubben (kopiere karakterark og den slags).

Fraflytning fra de Torvegade

En af vores store bekymringer har været fraflytningen fra Torvegade. Det lader dog til at vi har fået en aftale med udlejer på plads der både sparer os lidt penge og giver os en likviditetsmæssig håndsrækning. I April vil vi nærmere evaluere hvordan vores økonomi ser ud, men lige nu ser det fornuftigt ud.

Afslutning på flytteudvalgets arbejdet

Flytteudvalget har hele tiden haft til formål at forestå flytningen i en periode, hvor bestyrelsen og alle udvalgene vil være “for tunge” at involvere i alle beslutninger. Nu hvor vi efterhånden er kommet på plads nærmer vi os igen en tid hvor vi ikke har brug for denne fleksibilitet. På et tidspunkt i løbet af april eller maj vil flytteudvalget opløse sig selv og overdrage resterende opgaver og beslutninger til bestyrelsen.