The Realm of Adventurers

TRoA er en rollespilsforening hjemhørende i Nørresundby med medlemmer i Aalborg og oplandet omkring byen. Den blev stiftet d. 9. august 1989 og er således en af danmarks ældste nulevende rollespilsforeninger.

I skrivende stund er der over 300 medlemmer fra børn i omkring 10-års alderen over voksne med familie og børn og sågar nogle et komfortabelt stykke over de 50. Hovedvægten af medlemmerne er dog omkring de 20 år.

Der dyrkes mange forskellige aktiviteter. Liverollespil beskæftiger mange af de unge medlemmer. TRoA arrangerer liverollespilskampagnen Sidste Søndag, som afvikles den sidste søndag i hver måned samt Yxenskovens Hemmelighed den 3. søndag i hver måned, hvor de fleste af de unge spillere aktiveres. Dertil kommer i gennemsnit et større arrangement årligt, som primært rettes mod de ældre spillere.

Klubbens lokaler er rammen om en række bordrollespilshold. Her er der lokaler med musikanlæg til rådighed hvor folk kan mødes og spille. Dette er det ældste aktivitetsområde i TRoA, og stadig meget stort. Tillige spilles der forskellige former for kortspil, hvoraf det bedst kendte nok er Magic: The Gathering samt brætspil som f.eks. Settlers, Risk, Axis & Allies og en lang række andre spil. TRoA har en stor samling af brætspil, som er tilgængelige i klubbens lokaler.

I lokalerne spilles der også forskellige former for figurspil, f.eks. Mordheim, Warmachine / Hordes, X-wing og Warhammer 40.000. Til dette er der et stort lokale med spilleborde og terræn til rådighed.

Derudover laves der et hobetal af andre relaterede aktiviteter; fester, fællesture til arrangementer, TRoA Con, biografture og diverse forefaldende sociale arrangementer. Du kan holde dig orienteret om disse på facebook. Billeder fra diverse arrangementer som TRoAs medlemmer har afholdt eller deltager i kan ses i galleriet.

TRoA er en demokratisk funderet, folkeoplysende forening, som modtager tilskud fra Aalborg kommune. Således afholdes der hvert år er der en Generalforsamling hvor klubbens bestyrelse vælges for det næste år, og budgettet vedtages. Udover bestyrelsen er der en række udvalg som varetage nogle af de mange aktiviteter der afholdes i TRoA. Hvis man er interesseret i at hjælpe til med er det altid plads til flere folk i en eller flere af disse udvalg, eller man kan stille op til bestyrelsen, hvis man har lyst og tid.

Kontaktoplysninger

TRoA – The Realm of Adventurers